marți, 29 octombrie 2013

Regretul de a fi (VI)


Se-ntorc în mine toate amăgirile. Mi se ruină orice formă de existență. Prematur mi-am dus în morminte amintirile în care cei dragi mie se umplu de acea candoare preambul al totului. Completul se împlinea până ieri, de când răspunsurile voastre în ceea ce mă privește s-au transformat în complete de judecată. Ajuns în dizgrația rușinii voastre publice, aceea de a mă fi prețuit, chiar iubit, cândva, mi se întâmplă să privesc în mine și să mă caut de inimă; mă caut doar când mă zdruncină pulsațiile sangvine, când mă doare șuvoiul rece pierdut prin capilarele rațiunii obsedate de singurătate, de pustiul unei chilii dedicate tăcerii. Știu că este acolo, fără a-i simți sau a-i dori prezența; mi-e de-ajuns răsăritul pentru a mă știi viu. Am oferit tot ce am avut de oferit într-un foarte îndepărtat cândva, chiar dacă trecutul începe de azi, de acum. Atunci nu am renunțat ci am decis să port tunica războiului minții, singura cale posibilă de a mai salva ce a rămas din mine. Tunica mea nu are buzunare tocmai pentru a nu purta acele epistole aducătoare de nostalgii și inutile amărăciuni drăgăstoase care ne îndeamnă la iertare, acceptare și reîntoarcere la agonie. Căci de agonie am fugit ca de ciumă, lepădându-mă pe drum de bucăți de suflet precum un lepros damnat de semeni. Mi-e mai bine la marginea destinului meu, acolo unde nu veți ajunge niciodată pentru că nu ați primit precum mi s-a dat mie, blestemul hăitașului ce-n căutarea victimei își încolțește propria-i umbră. Zilnic parcurg aceeași distanță, iar distanța față de trecutul ce ne leagă se păstrează ca și cum totul s-ar fi petrecut într-un astăzi, nicidecum un ieri. Poate ar trebui să urc sau să cobor, dar mi-e egal atâta vreme cât rezist tentației de a mă căuta de inimă. Urăsc să renunț la semeni dragi. Şi mai mult urăsc să fiu obligat să renunț astfel. Nu e nimic nou in faptul că oamenii nasc şi duc prietenii în cuantumul unei reciprocităţi care vine de similitudinile caracterelor. Atunci ce-i determină să apeleze la varii forme de trădare? Am realizat de foarte timpuriu ăste lucruri renunțând la a mai fi om, respectiv a mă supune unor greșeli similare. Şi totuși acest déjà-vu mă supune unui asediu perpetuu, cel puțin în ultima vreme. Oare eu greșesc? ... Atunci unde greșesc?... în mine este tot mai puțin loc de reverenţe. Tot ce mi-a fost drag cândva am zidit într-o casă a uitărilor, în spatele unor ferestre închise și uși zăvorâte. De acum începând, pentru mine în lagăre locuiesc doar îngerii …  

Un comentariu: