marți, 28 iunie 2016

A patra definiție a nimicului


         Am încercat să găsesc grandoare în tristețea omului. Întâi am încercat cu a mea, apoi am purces să ascult și descânt tristețile lumii. Am asistat la împreunarea prea multor tristeți, ca să nu fug din calea tristeții altora. Depășește puterea mea de înțelegere cum o tristețe se poate îndrăgosti de o alta. Naufragiații acestei lumi care nu-și pot supraviețui, nu vor reuși supraviețuirea nici la comun. Și totuși, paradoxal, sunt tristeți care ajunse sub bisturiul lucidității, devin nostalgii. Iubirea captivă în decorul unei nostalgii mă-nduioșează asemeni tristeții eroinelor din ariile lui Puccini. Să-ți trăiești propria dramă, depinzând de drama celuilalt, transformând rutina vieții în arta desăvârșirii viciului, l-ar rușina până și pe Dumnezeu, măsura durerii devenind salinitatea din lacrimile sfinților.
         Trăindu-ți neliniștile atârnat de destinul ratat a ceea ce iubim este un ridicolul boem, sfidarea nimicului spre care tindem inconștient. Iubind tristețea ta, ratarea ta definitivă e ca și cum aș iubi nimicul. Nimeni nu poate trăi fără iubire! Conștientizând nevoie și dependența de iubire, poate fi o scuză faptul că ni se-ntâmplă să iubim și nimicul?!
         Iubirea, ca și nimicul ori tristețea rămân câmpul meu de luptă!...    
                   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu