luni, 18 august 2014

Nu am înspre ce mă întoarce




Am atins 500 de texte pe blog (inclusiv cu acesta). Am sesizat acest fapt recitindu-mă în mijlocul ăstei nopți fără semne, temeri ori bucurie. Am început  cu exprimarea în scris acum mai bine de 10 ani și mi-am expus ființialitatea pe acest blog atât cât mi-a fost cu putință. Nu am ascuns niciodată că există scrieri pe care le-am ferit de oprobriul public, însă și acelor trăiri le va veni vremea atunci când mă voi decide să public carte. Sunt posesorul unei doze suficiente de nebunie frumoasă care să-mi permită această defulare scriptică laolaltă cu asumarea dezacordului principial al celor care mă citesc, mai mult sau mai puțin intenționat. Am fost acuzat de suicid public, de tortură emoțională sau de naivitate afectivă, dar nimic din aceste reacții nu m-a oprit din devenire, din procesul infailibil al maturizării.
Sunt ceea sunt pentru ca am avut suficient curaj să exist, să experimentez, însă mai presus de toate să împărtășesc din ceea ce sunt și am trăit. Mi-am asumat eșecurile - acceptându-le, izbânzile - bucurându-mă mărunt, iubirile - scuturându-mă împreună cu ele de fragilitatea umană, căci chiar dacă m-am detașat de umanitate și slăbiciunile ei niciodată nu m-am exclus din eroarea umană ca și creație, evoluție, introspecție, devenire, împlinire, eșec, revoltă, bucuria de a fi. Am permis fiecărei capilare să mă curețe sângerând, fiecărui gând să mă trădeze muncindu-mă, oricărei tresăriri sufletești să mă trădeze sau să mă împlinească. O spun ca și cum aș fi avut de ales, nu obligat de contemporaneitate și recidivă!...
Am ales să-mi trăiesc viața cu franchețea iluziei purgatoriului,  neiertarea nedefinirilor și incertitudinilor căutând elucidarea misterelor lor, cu răscolirile existențiale care s-au cerut dizolvate în magma trăirilor, cu revoltele împotriva firescului degradant acceptat de societatea care m-a acceptat și pe care la rându-mi, necuviincios, am refuzat-o. Mi se pot reproșa multe, însă vă previn cu o politețe distantă că totul se va dovedi a fi o inutilă irosire. Viața prin voi, toți cei care m-ați petrecut cu amiciția, prietenia, iubirea sau ura voastră, fățișă ori ascunsă, m-a frământat prin firescul pe care a dorit a mi-l impune, un firesc nepotrivit firii mele avide de certitudini, adevăruri și palpabil. Tot ceea ce am iubit s-a stigmatizat în mine, tot ceea ce m-a dezamăgit și m-a rănit am iertat dar nu am uitat. Doresc a simplifica ideea stupidă a unei idolatrizări, căci iertarea ne este străină aparținând ca sentiment și împlinire doar Divinității, eu am iertat în măsura în care sunt capabil ca simplu slujbaș al tramei umanității.
Clar îmi este că nu mă voi opri aici. Voi continua exprimarea revoltei sau bucuriei care mă definește în acțiunea numită viață. Voi continua în  a fi! Voi continua a scrie! Voi continua a împărtăși, a certa, a mă revolta, a iubi tot ceea ce îmi aduce rezonabilul în existență! Voi dărui celor care au șansa de a fi merituoși, celor care știu a-și aprecia real propria lor existență, celor care nu se tem de defectele și calitățile lor, celor care rup din ei precum leproșii pentru vindecare, pentru desăvârșire. Am plecat acum mai bine de 10 ani pe un drum fără întoarcere, atunci când am ales obligat între totul sau nimic, totul. Voi continua să iubesc nefirescul vostru, preferând să trăiesc pentru mine și cei care se refuză existențial. Credeți-mă! Aici, în această complexitate a trăirii, a existenței, a fi-ului, nu există drame, există doar bucuria de a fi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu