sâmbătă, 8 februarie 2014

În vremea fricii (VIII)


În orice înfăptuiesc aflu un păcat săvârșit. Orice înfăptuire presupune gânduri, gesturi, fapte. Faptele cu tâlc ascuns în desfrâul unei răzbunări, ori răutăți gratuite implică deja păcatul. Faptele samaritene nu rămân nepedepsite. Orice pedeapsă aș primi pentru orice formă de exprimare a generozității, îmi ridiculizează afectul și-mi stârnește jurăminți fierbinți în ale nonuitării. Însă, mă întreb, cum de având știința acestui deznodământ, totuși îmi permit astă generozitate? Este suficientă satisfacția conștiinței? Câtă neghiobie pot suporta în așteptarea unei inexistente smerenii? Atunci mă ia cu abdicările dinaintea lumii și-mi asum căința ființială dinaintea proprie-mi rațiuni. Săvârșesc o altă neghiobie, căci în zorile următoarei zile mai ispășesc un deja-vu existențial și mă-nham la jugul altui atelaj eșuat într-un derizoriu. Îndreptarea destinelor nu-mi este în atribuții, dar mi se-ntâmplă tot mai des. Un oarecare răspuns mă mulțumește; nu părăsesc acest echilibru atât timp cât îndrept un păcat prin el însuși sau un altul. Poate PreaÎnaltului să-i fie cu mulțumire, căci mie mi-e-n reflexul ființei ...    

Dă-mi Doamne răbdarea desăvârșirii, căci lor le-ai dat păcatele și ei sunt generoși cu mine ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu