marți, 3 februarie 2015

Renunțare (II)


Sunt cel mai sărac din Paradis,
dacă mai poți numi astfel,
pământul.
Aici te-am cunoscut,
dar înainte de tine
m-au primit în incertul vieții
apa, piatra și vântul.
Din ele ți-ai făcut chip și trup
tot din ele ți-ai tras seva
și ți-ai conturat firea.
În ele te-ai întors,
ți-ai descompus conștiința
și-ai dat țărâna pe țărână.
Pe mine m-ai lăsat în afara ei!
Sunt câinele credincios
chemat să-ți apere de semeni
amintirea.
Însă te întreb, fără de rost:
”De amintirea mea cine te păzește?!”.
Tu, acum, aparții vântului,
eu, acum, sunt în bătaia pietrelor!
După amintirea ta,
cel mai mult iubesc apa!
Ea îmi spală rănile
și tot în ea
îmi limpezesc amintirile.
Dumnezeu i-a dat un păcat apei!
să nu renunțe niciodată,
să izvorască,
să curgă,
să spele,
să limpezească.

Sunt un câine bătrân și orb!
Aștept în afara țărânei,
în bătaia pietrei,
un ultim răsărit,
o ultimă adiere izbăvită din țărână... 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu