duminică, 23 mai 2021

cincizeci


 

peste timp, în buza vârstei

jumătatea mea de veac

mă strunește-n vârful crestei,

eu cu mine să mă-mpac;

 

și nu-mi pot veni în fire,

nici nu mi-am trăit prefața,

dulce-i crunta presimțire:

”oare mi se duce viața?!”.

 

m-aș ruga de anii mei,

să mă întoarcă-n odinioară,

dar privesc în ochii mamei,

cum ne trece timpul, zboară!

 

nu stau singur în pustiu,

n-am să fug de ce-mi rămâne,

viața m-a-nvățat să fiu,

m-a hrănit cu vânt și pâine.

 

eu din vânt făcut-am ploaie

și din ploaie un descânt,

nu-i furtună să mă-ndoaie

nu-s al morții pe pământ;

 

știu! nu scap de Judecată,

nu mă tem mai mult ca alții,

nu las lumea vindecată,

dar curând vom fi ca frații.

 

versul meu mai potolit

stă pe vama dintre lumi,

n-a ucis, n-a otrăvit,

anonim între antumi.

 

mai trăiesc de-o pagină,

prelungesc cât pop popasul,

tânguirea din rugină

nu-i de clopot, mi-este glasul,

ce te-absolvă de-a ta vină

când prin viață-ți grăbești pasul…


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu