miercuri, 5 noiembrie 2014

Luna plină dintre Bulă și Fritz (I)


            Mulțumesc tuturor celor care m-au sunat, mi-au scris, mi-au trimis mesaje și s-au gândit pozitiv în ceea ce privește starea mea de sănătate. Pe scurt: acum sunt bine și sunt acasă. Medicii au decis ceea ce mulți spuneați demult, mai precis că am prea mult venin/amar în mine, și astfel un chirurg a decis că fără fiere și necroza ei aș trăi ceva ani în plus.
          Acum... mai în amănunt. După o vizită forțată la UPU Cluj, sâmbătă la prânz, duminică la ora la care se deschideau secțiile de votare, eu dormeam bine în unul dintre blocurile operatorii ale secției Chirurgie - Medicală 1. Clar că astfel am ratat votul, deși am solicitat urna mobilă și am beneficiat chiar și de sprijinul prefectului Cluj, Ioan Vușcan, dar legea nu m-a ajutat prea mult, în sensul în care pentru a putea vota din spital, trebuia să solicit în scris acest lucru până sâmbătă 1 noviembrie ora 20.00, cerere care trebuia depusă la una dintre circumscripțiile electorale din jurul spitalului. După aproape cinci ore în urgență și internarea pe secție sub calmante, undeva în jurul orei 19.00, cum să mai reușești să faci cerere și să o și depui? Dar asta este legea, ca atare o respect. Regret că nu mi-am putut exprima opțiunea de vot, dar oricum o voi face sigur în 16 noiembrie, cu ocazia celui de al doilea tur de scrutin. Oricum votul meu nu schimba cu nimic ordinea și nici prezența celor rămași în cursă în turul doi.
            Mă voi exprima cât pot eu de clar și de elegant. Fără a fi mari diferențe în turul întâi, mă refer la candidații la Președinția României, în turul II am de ales dintre doi nefericiți, doi indivizi fără scrupule, fără conștiință și fără vreo treabă cu neamul acesta românesc. Sunt totuși câteva diferențe între ei, diferențe care pot oferi o opțiune clară votantului; fac referire la diferențe care ne duc în același context politic și electoral al ultimilor ani, respectiv votarea răului cel mai mic.
         Bulă este cel mai popular personaj din folclorul stradal, cel de cartier și cel rural. Bulă este Stan Pățitul, Ivan Turbincă, Prâslea, Harap Alb. Bulă este cel care trece prin toate pățaniile lumii și care supraviețuiește orice i s-ar întâmpla. În personajul Bulă se poate regăsi oricând românul de rând, deci inclusiv candidatul PSD, Victor Ponta. În primul tur de scrutin a fost votat de 40% dintre cei care cred în personajul Bulă, însă există niște diferențe ca și etape ale vieții, pe care Bulă cel real, simpaticul personaj din bancurile autohtone, nu le-ar traversa nici măcar în bancurile care-l au ca subiect principal.
         Bulă, candidatul PSD pentru "biroul oval" de la Cotroceni, este unul dintre cele mai nocive și defecte caractere pe care le-am întâlnit în toată viața mea de român, apoi cea de jurnalist. Scăpat de Rodica Stănoiu și Adrian Năstase în cazul procurorului Panait, niciodată nu a lămurit acest subiect; sunt convins că nici nu-și dorește pentru că totul s-ar întoarce împotriva lui. Dar dincolo de asta, acest sinistru Bulă de România, nu are nici un gram de remușcare vizavi de fostul lui coleg, procurorul Panait, sau de acuzele care i se aduc în acest caz. Nu mă leg de viața lui personală, dar recitiți scrisoarea fostului coleg de partid, senatorul Valer Marian, care-i aduce acuze demne de orice horror SF, la care Bulă nu are replică, nici măcar o intenție de dezaprobare.  Bulă de România este de un cinism aidoma marchizului de Sade. Din nefericire pentru el, Bulă al vostru (pentru că președintele meu nu va fi niciodată, deci nu va fi veci președintele tuturor românilor) se crede un geniu de calibrul personajului încropit imaginar de Goethe, Mefistofeles. Nu este absolut deloc. În cel mai bun caz pentru dânsul (apelativul domnia sa îl folosesc doar în cazurile meritorii) Bulă de România s-ar putea compara cu Iuda, cel dinainte de trădare; nu ne-ar ferici dânsul cu trăiri ulterioare trădării, căci deși urăsc să mă repet, feciorul acesta nu cunoaște termenul remușcare.
         Priviți-l cu atenție! Minte fără forțarea pupilei, fără clintirea vreunui mușchi al feței. Seninătatea acestui chip imparțial în lupta dintre adevăr și minciună ascunde un suflet meschin, un suflet bolnav de neputință. Îmi permit un verdict dur în ceea ce-l privește pe Bulă de România: nu cunoaște iubirea, iertarea, compasiunea, dăruirea, aceste nobile sentimente care ne definesc ca oameni. Închipuiți-vi-l pe acest individ având atâta putere încât să declanșeze un conflict nuclear. Cu aceeași fața senină, cu aceeași inflexiune controlată a vocii va da comanda declanșării rachetei nucleare. pentru Bulă de România contează doar cauzele, efectele nu-l deranjează existențial câtuși de puțin. Acest individ nu va conta niciodată pentru mine sub nici un fel și din parte-mi nu va beneficia niciodată de compasiune sau clemență atunci când va greși din postura funcțiilor publice și politice pe care le va deține. Ca om, pentru mine Victor Bulă Ponta de România nu există. Ca și jurnalist îi voi acorda maximă atenție și îi voi copia stilul, adică nu vor conta consecințele, vor conta doar cauzele și o spun clar cauza mea este un Țuțea, un Brâncuși, un Cioran, un Eminescu, sau un Eliade, iar pe lângă ei, mulți alți români care gândesc ca mine, chiar dacă ne vom dovedi minoritari, adică sub 50%, după 16 noiembrie, ora 21.00.
        
         Mâine, joi 6 noiembrie, voi posta a II-a parte, care va face referire la Fritz de România, candidatul sas contrafăcut și contrabandist al celeilalte Românii. Nici el nu ne merită! V-o spune un sibian care cunoaște suficient de bine persoana publică Klaus Iohannis, pentru ca mă doare fix la cinci metri în fața gării din Sibiu, de omul Iohannis. Tot mâine voi scrie și despre ceea ce-i apropie și îi diferențiază.    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu