sâmbătă, 13 iunie 2020

Epistolă către nimeni (IV)


Nu există o mare atât de adâncă încât să te ascundă gândurilor mele. Port un stigmat prin căutarea acelei mări. Mi-aș dori ca acest stigmat să primească valoarea unui om nou, care să nu te știe, care să fie neînceput într-ale iubirii, apoi durerii și care să dea un sens vieții. Omul nou nu are conștiința alergată pe cărarea amintirilor și nu le știe povara. El privește doar înspre viitorul apropiat și este pregătit să te primească. Tot el nu știe că este urmărit de umbra ta; o va știi doar din clipa întregirii prin tine, pentru ca apoi să te iubească până la revelația stigmatului, a lipsei adâncului mării. Dacă îl voi întâlni vreodată vom povesti despre tine, despre ce ne leagă și ce ne diferențiază iubindu-te. Ne vom distra pe seama lipsei amneziei și apoi vom deplânge consecințele ei. Vom avea în comun ritualul iubirii și vom recunoaște cât de inofensivă este iubirea dinaintea rațiunii de pe urmă, cea căreia i-am devenit supuși. Ceea ce scriu acum pare doar un vis, o utopie; omul nou trebuie mai întâi să găsească adâncul mării, fără ca el să știe. El ar trebui să primească iertarea pentru ce și cât a iubit, apoi să-i dea Divinului cota de suflet pentru renaștere, pentru redevenire.
Am căutat în istoria marilor iubiri, celor consemnate, o fărâmă de legalitate care să permită întregul extaz sufletesc și preaplinul desfrâului din carne. Pe cei care ne-au știut și nu ne-au înțeles niciodată i-am sfidat numindu-le iubirea o extravaganță domestică și întrepătrunderea trupească un travaliu casnic firesc, însă am făcut-o pentru a găsi o scuză milei care răzbătea din iubirea noastră privind-o pe a lor. Această joacă a ținut până când nebunia iubirii noastre ne-a imunizat infestându-ne cu indiferență. Trecutul nostru ne-a făcut să ne simțim bine obligându-ne la repetiție până la aprofundare. Știam pe de rost fiecare gest al tău, fiecare zâmbet, fiecare sărut, fiecare atingere. Ai fost o adicție care a anulat orice idee de sevraj, cerând imperios moartea. Dar cum poți să-i justifici Divinului ultimul gest invocând o mare iubire?! Cum poți explica Divinului ce-i iubirea când prin definiție El este iubirea?! Cum poți supraviețui fără să suporți judecata Celestă?! Acest innuendo, substitut al uitării sinelui, poate fi puntea către omul nou?! Îți spun că poate fi! Am devenit propriul meu Toma privind cu neîncredere la toată suferința de atunci, privind cu scepticism la viul sangvin devenit cicatrice, privind fără vreo trăire la cuiele smulse din răstignirea iubirii noastre. Acest Toma nu  crede în nimic! Nici în ceea ce am fost, nici în ceea ce am iubit, nici în judecata celestă. Acest Toma nu are nevoie de mări adânci, el are nevoie doar de cuvinte și de liniște pentru a le oferi libertatea să se așeze undeva. Toma nu are încredere nici în omul nou, poate că de teama unei recidive sau pur și simplu pentru că nu are nevoie să creadă în ceva...  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu