miercuri, 14 septembrie 2011

Trauma acestei vini universale



Nu mă pot dezice de ceea ce sunt. Odată cu mine au crescut și instinctele pe care le-am primit în dotare în momentul scăpării în lume. Dețin aceleași nevoi care conferă fiecăruia supraviețuirea, diferențele constau în momentele la care s-a produs conștientizarea, acceptarea și în cele din urmă resemnarea. La momentul conștientizării individuale eram vizibil deranjat de calitățile care mă recomandau. Mai apreciate, prin desuetul ăstei lumi căruia îi aparțineam, primau mai mereu defectele; de ele au nevoie semenii, tot cu ele își hrănesc iluziile cei care iubesc și sunt capabili de orice iertare, precum și cei capabili de orice trădare. Atunci, identic aș proceda și acum, am ales cea mai grea variantă; să păstrez ce mie îmi era de folosință și lumii de dispreț, să îmi iau defectele la purtare și să le educ până la momentul plecării. Am aprofundat conștient sau uneori nevinovat cele șapte păcate capitale, m-am dedat unui desfrâu autentic căutând ulterior cu febrilitate reversibilitatea ființei. Instinctelor animalului din mine le-am oferit sangvinitatea pasiunii, amarul plăcut al orgoliilor și parfumul păcatului. Toate ăste fac din mine acum un erudit al trăirii și interpretării păcatului. Nevoile și poftele mele sunt educate și mistuite în acea reversibilitate a ființei, dare ele există și încă mă bântuie.      
”Nu stă departe de vinovăție cel care și-a mărturisit păcatul cu sinceritate” spunea Albert Einstein. De oricâtă rațiune aș fi capabil, sentimentul vinovăției există, mă copleșește și mă obligă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu