duminică, 31 august 2014

Autismul verii mele




Pentru mine a fost un august rătăcitor. M-am reîntors între semeni și nesemnificativa lor latentă agitație. Nici o grabă într-ale bucuriei sau dăruirii, nici o grabă într-ale agoniei. Același nimic servit altfel, un soi de libertate austeră afectivă. M-am obligat la această reobișnuire fiindcă decisesem că această lună va fi una făr de negație cu adresă. Nu am coborât între semeni, nici nu am urcat printre ei, a fost un simplu amestec, care (trebuie totuși să recunosc) a refuzat adeseori regulile omogenizării. Am întâlnit același derizoriu, același stil românesc înclinat spre supraviețuire, indiferent de metode și consecințe.
La început de august am plecat atunci din mine, fără gânduri și fără speranța unui ceva. Nu mi-am dorit vreo eliberare sau vreun graffiti pe un oarecare peron isinua(n)t al vieții, mi-am dorit în ascuns o platitudine nepretențioasă, lipsită de obligația unei comuniuni compensată cu compromisuri ale bunului simț. Revenirea în firescul ăstei lumi, mereu presupune pentru mine o indecență și aroganță adusă mie, tocmai pentru că mie, tocmai mie, mi-a reușit detașarea; din acest banal motiv, sunt semeni care consideră că merit să fiu pedepsit. Le spun în astă spovedanie că pedeapsă mai mare decât a fi printre ei nu există.
Oricum a trecut mult prea repede această repudiere în abstractul pentru care mă pregătisem dinainte. Bifez un bine pentru doza de liniște, un foarte bine pentru revigorarea încăpățânării mele de a crede în schimbarea umanității, excepțional pentru revenirea-ntr-un întreg descompletat la plecare. În mine nu s-a schimbat nimic, am aceeași înclinație spre devorarea a orice și oricine-și dorește a-mi fi sursă motivațional-inspiratoare, am aceeași tendință spre zero că ceva, cumva, cândva se va schimba ...   


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu